japan dagen

Hade det väldigt kul igår, det blev en lång dag! Är fortfarande trött..

De hade flera presentationer för oss, bl.a om j-pop och filmer. Marina i rött var det som visade mig runt i Asakusa, Japan, henne umgicks jag med nästan hela dagen igår, tills vi tappade bort henne i stan.. hoppas de gick bra för henne?


De berättade väldigt mycket om AKB48 pga de är störst i Japan just nu. Tog mest bilden för att de har med DBSK/Tohoshinki på plats nr 4.. haha. (mitt favoritband om ni redan inte visste det)


De visade upp yukata's och berättade mycket om japansk mode, bl.a gyaru. :)


Såklart även om anime och manga!


Nu började aktiviteterna, vi körde kubb.. japanerna vann över oss riktigt stort. Hon som håller i kungen träffade varenda gång, snacka om talang.


Vi vek origami.. en aning frustrerande. Gjorde i alla fall en trana såklart och en totoro, den blev jätte söt!


Vi lagade japansk mat! Det var jätte kul och gott blev det :) Nu kommer jag inte ihåg vad det hette.. hjälp, någon? Det här blev mitt "fina" resultat.


Efter skolan åkte vi in till stan lite, guidade dom (kände mig riktigt som en turistledare!) och fikade, lärde känna varandra lite mer. :)


Vi tog jätte många bilder tillsammans innan vi skulle gå, men jag glömde göra det med min kamera.. de kommer nog ut på facebook snart ändå. :)

Tack för en trevlig dag, hoppas vi ses igen~

Kommentarer
Postat av: Daniella.

Det lät som om det var en jättebra dag!

Vill ju också ha sånna här Japan/Sydkorea ja förövrigt hela Asien tema-dag i skolan t.ex. verkar så kul ju.. :D

2011-09-02 @ 17:21:55
URL: http://augustchild.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0