let's prata om film

När jag blev klar med allt skolarbete kände jag bara för att se en massa film! Här har ni mina åsikter om dem.

Rooftop Prince
Visserligen ingen film, men jag har precis kollat klart på dramat och det må vara en utav de bästa dramor jag sett! Önskar att det skulle komma en andra säsong. Perfekta skådespelare, perfekt plot, perfekt musik.. ja.. perfekt. Dramat innehåller både komedi, romans, dramatik och historisk perspektiv. 5/5.

Dark Shadows
Såg denna grymma film på bio i söndags, av Tim Burton. Den var faktiskt bättre än förväntat! Jag gillade att den var rätt läskig men ändå innehöll komedi. Och så ja.. så innehöll den Johnny Depp. Och Helena Bonham Carter. Då kan det inte bli så dåligt. 4/5.

Fight Club
Jag vet. Jag är fett efterbliven som såg filmen först nu. Det ändrar dock inte att jag uppfattade den som hur bra som helst. Älskade hur mind-fucked man blev. Så Brad Pitt. Skådisarna gör ju filmerna 100% bättre! Den innehöll precis lagom mycket våld och dramatik. Jag gillade den helt enkelt. 5/5.

Burlesque
En film med Christina Aguilera och Cher.. hur dåligt kan det bli? Visst, dem är väl inga skådespelare men de gjorde ett bra jobb. De kan ju sjunga och dansa, det som burlesque is all about. Den innehöll ju dessutom drama och romantik, sånt där som jag gillar. Väldigt bra film ändå! 4/5.

The Stoning Of Soraya M.
Det finns så sjukt mycket jag vill säga om den här filmen. Den berörde mig verkligen, grät massvis med gånger.  Det faktum att just det här var en verklighetsbaserad film och att sånt här pågått i åratal och även idag... det är helt absurt. Starka scener men väldigt lärorik. Rekomenderas starkt. 5/5.

Vad blir nästa film jag ska se? Breakfast At Tiffany´s eller To Kill A Mockingbird?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0