dag #5 - resan till japan

Dag 5 tog vi oss till Hakone, en mysig liten stad sydväst om Tokyo, känt för sina heta källor (onsen) och för den fina naturen. Vi spenderade en natt där på Hotel Okada. Bilderna jag lägger upp är säkert inte i tidsordning, jag kommer inte riktigt ihåg när vi gjorde allt, haha!


Precis framme i Hakone.








Åt lunch på ett fik, där jag åt någon macka med stark senap i som fick mig att må dåligt..
det var så konstigt för jag kände bara hur det brann i hela halsen (inte gott alltså).


Risfält! Så japanskt det kan bli.

Vi limmade ihop.. eh.. våra egna träbitar, filade lite och se blev det till en större fin träbit! Det var något speciellt för Hakone, sådär. Jag har ingen koll..

Vi kom till hotellet, en japan klädd i kimono hällde upp te till oss och gav oss godis, sen kollade hon vilka yukatas som skulle passa oss.

Fotbad med världens finaste utsikt.. satt där rätt länge och pratade med ett äldre par från Australien då de andra var i onsen.


På kvällen åt vi traditionell japansk mat.. inte riktigt något för mig.

Vi sjöng även karaoke! 

Avslutar dagen med den här bilden på Linnéa!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Allting så så roligt :D

2011-12-01 @ 16:47:04
URL: http://daniellas.webblogg.se/
Postat av: Daniella

Oj, fel webbadress :/

2011-12-01 @ 16:47:34
URL: http://daniellam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0