dag #1 - resan till japan pt.2

040611.

Tänkt fortsätta lägga upp bilder från japanresan! Varnar er dock att det lär bli en hel del bilder. :)



Alla kollade så att det gick att smsa med mobilerna.. mycket viktigt.

Åkte snabbtåg från Narita Airport till vårt hotell i Shinjuku. Ni ser hur tidigt det var.. vi var extremt trötta, jag speciellt som inte kunnat sova alls under resan från Sverige till Japan.

Utsikten från YMCA, hotellet vi bodde på den första natten. Japanska studenter som hade idrott där när vi kom, det var jätte intressant att kolla på när de kämpade och skrek! haha.

Efter att vi fått vila oss på hotellet så gick vi till närmaste restaurang och åt vår första japanska måltid. Jag åt en sallad med friterad kyckling, samma som Ronja och Alina äter här.

Efter måltiden åkte vi till Shibuya!

Hachiko, den kända statyn vid Shibuya Station. :)

Girls' Generation gjorde de mycket reklam för. ♥

Shibuya 109! Tokyo's kändaste shoppingcenter. Det var precis lika bra som jag tänkt mig. 

En Gyaru-sa! Vi satt och kollade på väldigt många härliga människor utanför Shibuya ett bra tag. T.ex gyaru's som brukar hänga precis vid Shibuya 109, inte så konstigt eftersom att de säljer alla "gyaru brands" där. Jag vill tillbaka dit..

På kvällen var jag och Linnéa ute och promenerade i vårt hotellområde i jakt på choklad och tvättmedel, vi blev lite lost ett tag! Vi gick i alla fall in i en massa butiker och jag prövade på mina japanska skills i en skivaffär, det var kul. Sånt som man saknar att göra.

Kommentarer
Postat av: Daniella.

Åh, bilderna gör så att jag vill åka till Japan mer och mer nu!

Det såg jättehärligt ut + Girls' Generation finns typ överallt i Japan <3

2011-09-24 @ 09:44:05
URL: http://augustchild.webblogg.se/
Postat av: Michelle

Fortsätt lägga upp bilder, jättekul att se!

2011-09-25 @ 10:45:54
URL: http://jesuiselle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0