tokyo, favoritplatser

Det finns tre platser i Tokyo som jag verkligen fastnade för, under min tid där. Då kan jag ju säga att jag inte varit överallt än, men från det jag fått se, så är dessa mina favoritplatser:

H a r a j u k u

Massa småaffärer med billigare kläder och prylar. Jag shoppade nog mer här än vad jag gjorde i Shibuya. Det finns allt man vill ha här, från kläder till mat. En sak jag gillade var att de hade idol affärer där, så att man kunde köpa goods, typ som affischer, bilder och allt möjligt med japanska och koreanska artister. Såg nog 4-5 sånna affärer. Åh, prova deras creepes om ni åker dit!

S h i b u y a

http://farm3.static.flickr.com/2468/3911345825_45b57e5af5.jpg
Ingen kunde väll gissa att jag skulle gilla Shibuya?! Well.. jag älskar Shibuya. Speciellt 109, det var mest där jag han kolla, sprang runt lite på stationen och så var jag inne i någon byggnad bakom 109 och tog Purikura. Åh, saknar verkligen alla snälla affärspersonaler på 109 och att bara gå runt där och titta.. och shoppa såklart. Ett måste att åka dit om man åker till Japan.

S h i n - O k u b o / K o r e a T o w nhttp://www.thefoodpursuit.com/wp-content/gallery/tokyo/thumbs/thumbs_shinokubo-korean-pop-culture-shop.jpg
När jag var där var det minst lika mycket folk som det var på bilden, kunde knappt komma in i affärerna. Det var kul att se att det var lika många killar som tjejer som hängde i koreanska idol affärer, även i alla åldrar! Jobbigt dock att det var så mycket folk, fick trängas jätte mycket, så tog lång tid för en att hitta saker också. Jag ångrar att jag inte köpte mer där, dom hade ju ALLT! Önskar även att vi hade tid att äta där, jag var där med min host syster och en tjej från min klass i japan som också gillade DBSK! Så det var specielt kul att gå runt med henne, hon köpte tre bilder på Jaejoong till mig. ♥ Om du är intresserad av koreanska idoler, mat eller kosmetik så måste du åka hit, om du är i närheten! De har verkligen allt.

Inga av bilderna är mina, de är hittade på google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0